Lip 262015
 

Niestety, nadciśnieniowcy z dyskopatią muszą uważać na ewentualny wpływ leków przeciwnadciśnieniowych na stan kręgosłupa. Część tych leków, których działanie polega na rozszerzaniu naczyń krwionośnych, skutkuje często nasileniem się bólów dyskopatycznych. Rozszerzanie naczyń generuje bowiem nasilenie stanów zapalnych i obrzęków. Może zwiększyć się bolesność stawów, w tym stawów kręgosłupa. Wiele osób nie kojarzy występujących bólów kręgosłupa z  lekami przeciwnadciśnieniowymi, nie ma opisu takich objawów w ulotkach leków, a lekarze często nie zwracają uwagi na ten problem. Podobne skutki może – paradoksalnie – wywołać teoretycznie przeciwzapalna aspiryna, szczególnie w przypadku osób uczulonych na salicylany.

W przypadku problemów z kręgosłupem mów o nich lekarzowi, który zajmuje się twoim nadciśnieniem, aby dobrał leki nie rozszerzające nadmiernie naczyń krwionośnych, lecz wykorzystujące inne mechanizmy obniżenia ciśnienia krwi, np. leki moczopędne lub betablokery.

 Zostaw odpowiedź

error: Zawartość chroniona jest prawem autorskim!

Ta strona nie używa w sposób celowy cookies zbierających informacje o Tobie. Być może.jednak takie informacje mogą zbierać zaimplementowane na tej stronie wtyczki zewnętrzne. Jeśli nie zgadzasz się na zbieranie danych o Tobie, opuść stronę. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close